Saatchi&Saatchi

lovemarks.jpg
Een poosje geleden werden we door Robert Essenstam (Saatchi&Saatchi) uitgenodigd om een brainstorm mee te doen met alle creatieve teams van Saatchi&Saatchi. De brainstorm zou in een snel tempo gaan, tegen de middag moeten alle ideeen op tafel liggen. Het zou een brainstorm worden voor een meidentijdschrift, die net een vernieuwing achter de rug had. Wij hadden al reeds een vermoeden; de Fancy.

Afgelopen vrijdag was dan het moment aangebroken. Om half zes ging de wekker, half zeven de trein in en het was gelukt zonder enkele vertraginng om stipt kwart over negen in het kantoor van Saatchi & Saatchi te zijn.
Robert verwelkomde ons en bracht ons naar een inspirende vergaderzaal. En daar lagen natuurlijk allemaal Fancy’s. Goed gegokt dus. Aldaar maakten we kennis met de twee marketeers van de Fancy, Caroline en Marieke. Toen het werelds creatief team (afkomstig uit Australie, Zweden en Frankrijk) was gearriveerd, vertelden zij ons iets meer over het tijdschrift, de doelgroep en de bedoeling van deze brainstorm. Namelijk, een communicatie-idee bedenken voor de Fancy hoe zij meer impulsieve aankopen kunnen genereren.
Een klein half uurtje later zaten wij in een echt Saatchi kantoor te brainstormen. We voelden ons er al helemaal thuis. Magnus, de creatief directeur, vertelde ons dat wij straks ook alles gingen presenteren wat hadden bedacht, net als elk team van Saatchi.

Na drie kwartier kwam iedereen bij elkaar in het kantoor van Magnus om hun ideeen te presenteren. Het ging in een hoog tempo en iedereen had kort de tijd om de ideeen toe te lichten. Daarna weer een uur brainstormen, weer op zoek naar nieuwe ideeen. Er werd niet gefocust. Wederom presenteren. De ideeen vlogen door het kantoor. Er werden steeds weer nieuwe richtingen opgezocht. Tot slot werden de teams gehusselt en kwamen wij terecht bij Rick en Alex (verantwoordelijk voor de nieuwe T-Mobile reclame) om voor het laatste half uur nog een briljant idee te bedenken.

De voorkeur van de Fancy horen we morgen. Maar wij vonden het erg leuk. Met voldaan gevoel, een Lovemarkboek, champagne en een tas van de Fancy zijn wij weer vertrokken naar het hoge noorden.

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong>

:mrgreen: :neutral: :twisted: :shock: :smile: :???: :cool: :evil: :grin: :oops: :razz: :roll: :wink: :cry: :eek: :lol: :mad: :sad:

Isulong SEOph